Hösttrött

Hösttröttheten brukar breda ut sig så här års på min arbetsplats. Plötsligt är stegen lite tyngre och blicken mattare. Då gäller det att fylla på med det som man vet ger energi - en promenad i dagsljus, lyssna på en bra ljudbok eller plantera höstlök och reafynd i trädgården. Jag satsar på alla tre åtgärderna och plussar med många barnbarnskramar! 

Björkspirea

Hösten är mild nära havet så dahlior fortsätter blomma och praktvädden sätter nya knoppar. 

Beskära träd gör jag en bra bit in på hösten. I getaplarna klänger rosor så jag håller nere kronorna. Fotografering av lökpåsar på plats är enda sättet för mig att minnas. 

Lavendeln blommar om och buddlejorna också - nästan lite sommarkänsla! 

#1 - - Carina:

Bra tips, helt naturliga vitaminpiller :) Men jag håller med en stund ute gör att vädret känns bättre oavsett vilken sort det är. Jag gör som du ibland, fotar växten på plats för att minnas. För plötsligt är en etikett borta och minnet....

Ha det gott! Carina

#2 - - Rost och rädisor:

Din trädgård är verkligen höstvacker och fortfarande mycket blomning. Här har det redan varit ordentlig frost ett tiotal nätter så blomningen är borta. En julros som började blomma för en månad sen piggar dock upp. Visst har man perioder av trädgårdströtthet men det brukar gå över.
Allt gott
/Anette

#3 - - Ingrid:

Så många vackra bilder!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...