Din trädgård gör mig lugn

Tre busslaster med trädgårdsamatörer vandrade runt i trädgården för ett par helger sen. Det var spännande att samtala med likasinnande och utbyta erfarenheter om än det ena och än det andra. Finaste komplimangen var från den äldre damen som kunnigt frågade om flera saker och sen sa "din trädgård gör mig lugn". För precis så är det - hur mycket jag än ser att det finns att göra så infinner sig ändå en känsla av harmoni i hela kroppen när jag landar i min trädgård efter en veckas arbete i skolans värld. Här kan jag andas och ladda batterierna.

Amerikansk iris, Draculas kiss
Orientalisk jättevallmo, Dwart allegro
Spansknäva och bollmåra
Pion Scarlett o'hara
Franskt kungsljus
#1 - - Rost och rädisor:

Dracula´s kiss var verkligen ett ovanligt passande namn på en svart snygging!
Kul att träffa likasinnade, men visst är det väl en konstig känsla när det är fullt av folk i trädgården bland gångar och buskar. Du har det så frodigt och fint och besökarna verkar ha haft mycket fint att njuta av. När man vet hur brunbränt det oftast är på Öland är det nästan värt bragdmedalj att skapa en så fin oas.
Allt gott
/Anette

Svar: Ja det är annorlunda att ha trädgården full av människor man inte känner men de flesta är mycket trevliga. Det är bara ngn gång ibland man träffar på en besserwisser som vill förklara hur man borde trädgårdera på ngt annat vis.. Tack för dina vänliga ord!
Anna Melander

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...