Citronspets

Limegrönt och vinrött är två färger jag alltid dras till. Häromdagen fick jag syn på en flikbladig fläder i limegrönt med det vackra namnet Lemony Lace. Nu fyller den ett hål (!) i altanrabatten. B'ströö plantskola lockar alltid med ovanliga växter. 


Vinröda buskar som smällspirea, perukbuske och fläder( Black Lace) finns i andra rabatter, gärna tillsammans med gul/grönbladiga kompisar.

Den vinröda allium heter Miami, så vacker och trevligt att den blommar först nu efter kirgis och stäpplöken.

#1 - - Merja:

Kul att hitta nya spännande växter. Din nya fläder ser väldigt fin ut med de flikiga bladen!

#2 - - Carina:

Vilken inspirerande fläder, mycket vacker. Jag ska till Boel i augusti och då finns förhoppningsvis ett exemplar kvar. Tänkte höra med dig om det finns en möjlighet för mig att få kika på din trädgård i samband med det? Jag ska gå en kurs hos henne den 19:e augusti så dagen före eller efter. Jag är inte en person som tittar på om trädgården är i perfekt skick. Jag gillar att titta på lösningar och kombinationer och att prata runt dem.

Om det är ok får du gärna maila mig på [email protected]

Ha det gott! Carina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...