Tråkigt jobb är extra skönt att bli klar med!

Hallonlandet har försummats de senaste åren, jag har rensat lite ogräs och lagt på ensilage tidigare men eftersom det är kvickrot och kirskål som invaderat krävs djupare tag. Alla rötter måste verkligen bort.  En fjärdedel av landet blev klart i helgen, sen sa kroppen ifrån. Jag behöver variera arbetsställning och projekt!

Förra helgen satte jag potatis och lök, nu sådde jag morötter, sallad, sockerärtor och dill. Ska bli intressant att se hur skörden blir med ensilagetäckning. Vinbärsbuskarna flyttades och rosorna fick gödsel. 

Men det blev även tid för ren njutning, vandra i trädgården och glädjas åt allt som är på väg att slå ut, alla tulpaner som sorken missat och snabbt titta förbi de frostnupna svartnade blommorna på kaukasiska förgätmigejen. Våren är både så lustfylld och arbetsam, jag njuter i fulla drag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...