Lägga pussel

I morse vaknade jag med stora planer på att göra om en rabatt helt, gräva upp alla plantor och fylla på med kompostjord och hästgödsel. Nu sitter jag i solstolen och tittar på trädgården istället. Jag ser möjligheter på andra håll, den där hostan som nästan kvävt julrosorna skulle ju passa bra in mellan de två klängrosorna som jag precis klippt in så jag fick en siktlinje till vattenfallet. Och de små formklippta getaplarna börjar bli obekvämt höga att klippa, i vinter ska de putsas rejält! Skönt att allt inte måste göras på en gång, en del planer måste ligga till sig lite och mogna i solstolen. Ofta är det ett pussel som ska lösas - om den biten inte passar där så finns det nog plats för den någon annanstans, vänta och se!
Tofsliljan klarade vintern och slår snart ut sina vackra vitablommor!
Rönnsumak Tiger Eyes börjar försiktigt skifta från fräscht limegrönt till knalligt orange.
Och lavendeln skjuter nya knoppar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...