Sommarens projekt

.. var ju renoveringen av tre och en halv rabatt som påbörjades i vintras. Allt brukar inte bli på en gång som man tänkt sig och så blev fallet även nu. Den rosa och vita hörnrabatten invaderades av självsådda pionvallmo så till den milda grad att perenner och rosor nästan kvävdes. Murrabatten med kransveronikor och silverpäron skulle ha grävts om i våras men nu fick vitmalörten fritt spelrum så stäppsalvior, bolltistlar och rölleka fick riktigt kämpa för att ta plats. Och under tulpanträdet dit flox och nävor flyttats såg det så där ut - det var trots det myckna regnandet i övriga Sverige rätt torrt på norra Öland. Återstår då bara den halva rabatten på norrsidan där jag gick på säkra kort - ettåriga tobaksplantor i vitt och lime. Vilket innebär att jag kan fundera en vinter till på vad jag egentligen ska ha där😊!

Murrabatten - den torraste av alla som denna höst/ vinter definitivt ska jordförbättras och befrias från 2/3 av vitmalörten!

Halvan på norrsidan
Tobaken har gjort sitt, liljorna ska grävas upp - kan rödbladig alunrot vara fint mellan buxbomen kanske?
Temat för blommig fredag var förstås detta - vill du läsa om vad andra bloggare pysslat med i sommar går du in här!

http://blandrosorochbladloss.blogspot.se/2015/10/blommig-fredag-sommarens-projekt.html?m=1

#1 - - Marika:

Det blev riktigt fint.

Svar: Tack!
Anna

#2 - - Rost och rädisor:

Rejäla projekt. Gräva om rabatter tycker jag alltid tar mycket mer tid än man kan tänka sig från början. Snyggt med silver på marken och silver i luften.
Allt gott
Anette

Svar: Visst är det så, det ena medför det andra..
Anna

#3 - - meta:

Vad vacker rabatten med silverpäronet och lammöronen är det gillas skarpt hos mig.Snart får jag ta tag i det där grävandet och dela det växer ihop allt nu.
Ha det gott
kram Meta

Svar: Tack, jag hoppas lammöronen får vara ifred denna vinter, kaninerna åt rötterna förra...
Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...