Sveriges vackraste potager

En potager är en grönsaksodling som gjorts vacker med inslag av blommor. Anette i Boäng fick pris 2012 för sin och den är verkligen fantastiskt fin. Välskött, estetiskt tilltalande och makalöst frodiga grönsaker av alla de slag. Hon har också stora odlingar med dagliljor. På sommarens minisemester i Skåne besökte jag flera trädgårdsbloggare, Anette bloggar på [email protected]











#1 - - Rost och rädisor:

Boängs potager är verkligen mycket vacker även om jag inte förstår hur hon lyckas komma fram att skörda störbönorna. Roligt att se dagliljebäddarna. Vilken otrolig masseffekt!
Allt gott
Anette

Svar: Klurig fundering men det var ju halmade gångar här och där så det fanns kanske en dold sådan intill bönorna. Anette berättade att hon får hålla efter petuniorna med häcksax för att stora gångarna ska gå att använda☺️
Anna

#2 - - Annika Christensen :

Nu hade jag ju chansen att åka och titta. Har så länge varit på G att åka dit. Men när jag är ledig på sommaren vill jag bara vara hemma.
Allt gott
Annika

Svar: Det förstår jag! Men ibland är det bra att åka bort för att få lite ny inspiration som jag fick hos dig!
Anna

#3 - - Annika Christensen :

Och fick jag till en länk hos mig till dig.
Det var på tiden. Bättre sent än aldrig.
Ha det gott
Annika

Svar: Tackar...
Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...