Luckor i rabatten

Ibland uppstår luckor i rabatten. I den rosa och vita rabatten som jag gjorde i ordning i vintras med massor av kompostjord hade självsådd ettårig pionvallmo tagit över helt på försommaren. Den blommade fint men de stackars rosorna som stod bakom kvävdes nästan. När jag slitit bort dem blev det rätt naket. Bra då att ha odlat lite för mycket blomstertobak och sparat dem på en jordplätt. Jag upptäckte för några år sen att tobak är lätta att flytta i full blom, de har väldigt liten rotklump. Jag valde några limegröna klocktobak som inte blir så höga som t ex den doftande vita tobaken. ( Den har jag på andra ställen där jag vill njuta av väldoften på kvällen.)
Före - bar jord och tilltufsade nävor ooh rosor
Efter - klocktobak smälter fint in och fyller upp den tomma ytan.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...