Lila,silver och vitt eller rostbrunt,vinrött och choklad?

Det är två större färgteman som dominerar i min trädgård så här års. En vecka in i augusti blommar fortfarande lavendeln och kransveronikan i lila. Många dagliljor i olika vinröda, cremefärgade, aprikosa och ljust gula nyanser avlöser varandra och solbruden lyser orangerött mot den nästan svarta smällspirean. Precis som många andra faller jag alltid för växter som drar mot mörkt vinrött, nästan svart men jag gillar också medelhavskänslan man får av lavendelfärgat, silver och vitt. Vad tycker du bäst om?

eller...





#1 - - Rost och rädisor:

Det är verkligen färgskalor i min smak också! Bilden med ljusa dagliljor och alliumens fröbollar urläcker. Du har det så fint.
Allt gott
Anette

Svar: Tack!
Anna

#2 - - barfota i mossan:

Tur trädgårdarna är så stora så man kan ha olika färgskalor på olika rabatter. Jag tycker att var och en av färgskalorna är fina var för sig. Skönt att slippa välja :-)
Önskar dig en skön dag!
Katarina

Svar: Tack detsamma!
Anna

#3 - - Eva k:

Du har sån smak kära Anna så jag blir alldeles galen. Letar förtvivlat efter dina pionstöd var hittar jag dessa, tänkte göra till nästa år, kram från västkusten

Svar: Du menar de tillklippta bitarna av armeringsmatta? Borde finnas i bygghandeln, låna bultsax på plats och klippt till dem! Kram
Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...