Vårgrönska

Nu börjar det bli grönt i rabatterna, tulpanblasten och tidiga nävor ger en klorofyllkick. Hyacinter, narcisser och botaniska tulpaner slår ut. I växthuset kommer man snart inte in - allt tar mer och mer plats! Idag har det varit varmt och soligt dessutom annars är det fortfarande svala nätter. 
Måbär och kornell
Botanisk tulpan

Brunnäva
Kaukasisk förgätmigej Jack Frost

Reafynd sent i höstas, okänd sort
Fler vårspaningar hittar du om du följer länken!
http://blandrosorochbladloss.blogspot.se/2015/04/det-ar-varen-jag-det-ar-varen.html
#1 - - Gunilla:

Så otroligt härligt soliga bilder du visar.
Nu får jag verkligen sommarlängtan.

Trevlig Helg

Svar: Tack, längtan finns där samtidigt vill man stanna tiden och bara njuta!
Anna

#2 - - Rost och rädisor:

Tror våren är lite tidigare hos dig. Härlig blomning och de botaniska tulpanerna så söta.
Trevlig helg
Anette

Svar: Ja lite tidigare men havet kyler också så det brukar vara mer utslaget längre in från kusten.
Anna

#3 - - Veronica:

Jajamen! Nu är våren på G och snart kommer den riktiga värmen säger dom. Det vore skönt att slippa nattkylan så man kan börja plantera ut frösådderna!

Ni är säkert 2-3 veckor före oss. Jag har inte sett en enda knopp på mina förgätmigej!

Önskar dig en skön söndag!

//Veronica

Svar: Jag hade kanske en blomma på förgätmigej som slagit ut förra helgen så det går fort!
Anna

#4 - - Carina:

Ett riktigt, riktigt vackert reafynd och massor av klorofyll. Förstår att du njuter 100%.

Ha en fin helg! Carina

#5 - - Marika:

Så fint och mycket som blommar, hos dig. Lite dåligt med blomning hos mig då krokusen blommat över, och tulpanerna inte börjat än, men snart!
Ha en skön söndag!

#6 - - Malin Björkholm:

Så härligt när trädgården äntligen börjar vakna till liv. Underbart med lite färg och grönska. Jag bor i Skogsby på Öland och hoppas komma på besök till dig under Spirar. Hoppas vi får skönt väder nu så allt hinner börja blomma till dess. Ha en underbar kväll. Med vänlig hälsning, Malin

Svar: Vad roligt med besök! Och hinner du inte då så är du välkommen en annan gång!
Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...