Trädgårdsvänner är guld värda!

Det är nästan två veckor sen vi var här och det märks! Rådjuren och kaninerna har bosatt sig i trädgården, det är lite sorgligt att gå runt och se vad de busat med: skalat ett litet tulpanträd (ja, jag hade missat att näta det), betat topparna på flera små buskar, ätit upp alla blad på kärleksörten - suck! Tur då att trädgårdsvännen B valde just denna helg att komma hit och besöka mig. Vi ska rensa, flytta växter, prata trädgård och naturligtvis shoppa hos Boel och Rostiga tanten. Istället för ett foto på trasiga växter får ni några vackra sommarbilder!
 Klängrosen Chevy Chase avlöser honungsrosen någon gång i juli och blommar sen en månad. Violrutorna trivs i halvskuggan under getaplarna.
Honungsrosen blommar först, slänger sig ut från det lilla vilda trädet - getapeln. I samma lilla växt-ö finns en getapel till med den röda rosen Chevy Chase.
#1 - - Mias Trädgård:

Aj, det var elakt mot tulpanträdet! Hälsa Boel från MiaMi! Blir nyfiken på vem rostiga tanten är? HA en skön helg! :) Mia

Svar: Såg ditt inlägg efter att jag varit hos Boel men lovar att hälsa nästa gång! Rostiga tanten finns med i min länklista, kolla får du se, så mycket fint! Hoppas du har fin helg också!
Anna Melander

#2 - - Veronica:

Oj, vad du var snabb att göra ett nytt inlägg efter "sommarplågan" Jag är där ännu och hoppas hinna runt och kolla allas innan helgen slut ;)

Vilken otroligt vacker trädgård du har...
Lovely!

//Veronica

Svar: Mm jag har tagit för vana att skriva korta inlägg men ofta. Roligt att kika runt hos andra och få inspiration och le igenkännande åt allt som engagerar oss "trädgårdsnördar".
Anna Melander

#3 - - Eva i Uddevalla:

Tack för viden, hoppas dina växter överlevde efter min visit på Öland, vädret var strålande så nog behövdes vatten. Ser fram emot nästa besök, har planterat i helgen, lagt lite sten, fick inspiration av dig. Härliga trädgård!!!

Svar: Tack så jättemycket för vattningen!!! Allt i krukor mådde prima, roligt att ha kvar lite sommarblommor till nästa helg. Förstår att ni måste ha varit där flera gånger.... Hoppas viden tar sig, annars vet du var du kan hämta mer:) kram Anna
Anna Melander

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...