Tid att gräva bort och lägga på komposten

 
Precis som man kan ha ostädade hörn/lådor/garderober inne så kan man ha försummade områden i trädgården. Den där växten som brett ut sig alldeles för mycket eller ogräset som börjat ta över en hel rabatt eller något man helt enkelt inte gillar. I mitt fall - bergenian vid dammen som blommar skrikigt chockrosa samtidigt som ljuva tulpaner slår ut. Varje år klipper jag bort blommorna efter några dagar och sätter dem i vas istället. Men i helgen bestämde jag mig, nu ska de bort! På dess plats gräver jag ner jättedaggkåpa och i höst en massa alliumlökar!
 
 
#1 - - Anonym:

Ja, varför är bergenian så svår? Jag minns den som någon slags utfyllnadsväxt i en slänt, där jag växte upp. Jag skulle nog heller inte skaffa mig växten, tror jag,

Svar: Ja, som utfyllnad är den kanske ok, men den är nog för stel för att man ska gilla den. Men jag sparar för säkerhets skull någon utfall att jag kommer på en bättre plats...
Anna Melander

#2 - - Anonym:

Jag ville inte vara anonym. Det var Maggan som skrev.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...