Workout i trädgården

Rosenrips är vacker en gång om året men då lyser den!

Det är så kul och så arbetsamt med vårbruket i trädgården så när kvällen kommer är man både extremt nöjd med dagen och fantastiskt öm i alla muskler... Dagsverket idag innebar städning av kruk och komposthörnan (hur många plastkrukor måste man spara egentligen?), montering av ett hemmabygge av växttunnel (elrör och billiga ikeagardiner), flytt och delning av perenner och ogräsrensning både här och där.
Idéen till tunneln kommer från Tyra Hallsenius som skriver i AoT.


Gillar hur de mörka stjälkarna på kejssrkronan matchar alla mörkt röda pionskott i Britts rabatt.


I växthuset trängs tomatplantor med sommarblommor. Ser ut som vi slipper obehagliga snööverraskningar denna vår så det blir nog utplantering snart med lite fiberduk som täcke. Tagetes, grönkål och luktärter är redan på plats. 
Sått både lila och vit klockranka av egna frön. Dessa plantor fick lite värmande fårull som skydd vid utplantering.

Benved


Måbär är snabbast med att grönska.
Den gulbladiga flädern visade sig ha rödrosa lövutspring!

Ullungrönnens stora blad på väg att vecklas ut.

















#1 - - Carina:

Tänk den där rosenripsen blev jag så utless på när jag bodde i England. Men nu ett antal år senare har jag börjat gilla den igen. En vitblommande är redan planterad.

Köpte samma lilla fläder hos Boel förra året men tyvärr tror jag inte den klarade vintern. Har hoppats men när jag ser hur långt din kommit - njae...

Ha det gott! Carina

Svar: Tänk så är det med växter... T ex tagetes som plötsligt är ok igen:) Min fläder frös tillbaka en tredjedel, hoppas din har liv en bit ner! Kram
Anna Melander

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...