Frösådder på G

Förra året premiärsådde jag i januari och utnyttjade kallfarstun + växtbelysning för att  driva plantorna. Det fungerade bra, de växte lagom fort i den svala temperaturen och fick rätt mängd ljus. Så jag fortsätter med tidig sådd, tomater, chili, penséer och Törnrosas kjortel sådde jag v3. Chili tar tid på sig att gro, 2 av 12 frön har grott hittills.

Idag (V5) sådde jag två olika sommarrudbeckior, de blir ofta perenna på Öland, bärnstensvippa, tvillingsporre, pärlhirs, körsbärstomaten Vilma och malaberspenat. Flera av dessa är nya för mig. Vilma ska vara mycket tålig och gå att krukodla inomhus hela året (!). Spenaten odlas också som krukväxt, lättodlad.

Så här kommer det att se ut i kallfarstun om en månad när de små plantorna får flytta ut från köket!

Snart är trädgårdssäsongen igång på riktigt! 

#1 - - Rost och rädisor:

Kul att vara igång och din odlingshylla verkar väldigt praktisk. Var hittar man en sån?
Hoppas du ska bli nöjd med Wilma (Jag stavar med W eftersom min moderplanta var stavad så). Det är otroligt var mycket glädje man kan få av dessa små.
Trevlig helg
/Anette

Svar: Javisst är det härligt att kunna förodla, det gör att säsongen startar tidigare,så roligt att följa de små plantornas utveckling! Hyllan finns på Ikea!
Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...