Lavendelkullen

Lavendelkullen blev till för många år sen när det blev jord över pga altanbygge. Jag samlade all lavendel jag hade utspridda i olika rabatter och planterade dem på jordhögen tillsammans med lammöron. Just nu är kullen som vackrast. Strax intill är den lila kransveronikan på väg att slå ut i en rabatt som mest består av lila och grå växter. En gråtimjan breder ut sig på stenmjölsgångarna mellan rabatterna.

Vit malört, stäppsalvia, vit purpurklätt och en gråbladig buddleja. I bakgrunden uppstammade och delvis formklippta havtorn.

#1 - - Merja:

Ser riktigt snyggt ut!!
Ha en bra dag!

Svar: Tack!
Anna

#2 - - Sylvia:

Så vackert!Jag stammar också upp Havtornen . Jag tycker att de blir så mycket snyggare då :)

Svar: Eller hur! Men det blir svårare att nå bären 😁
Anna

#3 - - Rost och rädisor:

Å, vad jag också vill ha en lavendelkulle! Underbart vackert!
Allt gott
/Anette

#4 - - Eva k:

Hej Anna har du inte haft något inlägg på bloggen sedan lavendel kullen? Jag saknar dina inlägg men jag följer dig på Twitter . Hoppas du har bättre väder här stormar det och regnar, ha det gott i fina trädgården, kram eva

Svar: Kul att du saknar mina inlägg... Det har verkligen varit en intensiv sommar - bloggen har fått vila lite! Bra väder för mig just nu vore faktiskt några dygn med regn men jag får nog vara tacksam för de 5 mm som kom igår kväll. Ha en fin höst! Kram
Anna

#5 - - Lillianna:

Väldigt fint med en Lavendelkulle!! Den ideén kanske jag får härma?

//Lillianna

#6 - - Lisa:

Lammöronen är det sorten Silver carpet eller "vanliga" lite högre lammöron som blommar?
Jättefint med lavendelkulle!

Svar: Jag fick en planta för många år sen och den blommar ytterst sparsamt men om det är silver carpet vet jag inte!
Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...