Ett litet men taggigt projekt

I en av de minsta rabatterna har en vingad benved, en smällspirea och en vacker klängros haft sällskap av en ginnalalönn som inte alls gillat läget. Lönnen har fått gulstrimmiga blad av kalkjorden och har bara fått stå kvar eftersom den får fina höstfärger. Men nu började rosen behöva mer utrymme och bättre stöd så en förändring krävdes. Bort med lönn, beställning av stort rosstöd på Rostiga tanten och så var det då dags för flytt av extremt taggig ros. Som av en händelse kom P och L från Dalsland för att uppleva skördefest - vilken utmärkt gräv och flytthjälp😉!
Behöver jag säga att jag är nöjd?!!Instängd i en "bur" kommer Keith Maughan att vara lättare att hantera.
Vid rosens fötter spred jag ut självsådda plantor av sommarrudbeckian Cherry Brandy. Det blir fint till nästa sommar!


Nej, dessa av rost patinerade pumpor följde inte med hem från Rostiga tanten men det fanns mycket fint att titta på där under Skördefesten!
#1 - - Annika Christensen :

Jag förstår om du är nöjd.
Jag har två rosor med hem från Elmia. Pimpinellros som inte blir brun när det regnar.
Ha det gott
Annika

Svar: Såg det härliga fotot med hortensian - kul!
Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...