Årskrönika 2015

2015 var ett härligt trädgårdsår. I januari var det ännu ingen tjäle i marken och jag flyttade t.o.m träd och buskar.  
I februari fick jag en mycket fin gåva från min vän Marie! 
I mars kom ljuset tillbaka och det spirade tidigt i rabatterna. Jag hann lägga ut fårull innan krokusen lockat dit hungriga harar och rådjur.
I mitten av april började det bli fullt av frösådder i växthuset.

Sköna maj med sin fräscha grönska gav lyckorus i hela kroppen.
Juni var månaden när allt låg framför - semester, besök av nära och kära och massor av trädgårdsnjutning.
I juli kom grinden på plats för att barnbarnssäkra området med dammen.
I augusti bjöd kransveronikan och lavendeln på en vacker föreställning.
Septembers överraskning var den exotiska tofsliljan som utan problem klarat vintern.
Oktober med alla färgsprakande löv var höstens finaste månad.
November hade en mer dämpad färgskala, lugnet la sig.
December var ovanligt mild, några få snöflingor föll efter jul men smälte snabbt bort.
Så får vi önska varandra ett Gott nytt trädgårdsår! 

#1 - - Eva k:

Hej Anna och Gott Nytt År önskas från ett lite snötäckt västkustområde, vilka fina bilder du alltid levererar!!!
Vi ses till sommaren, kram Eva

Svar: Å ja, ser fram emot ditt besök!
Anna

#2 - - Merja:

Underbara bilder du bjuder på. Jag får en sån längtan efter växtsäsongen ska börja igen. Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! Kram Merja

Svar: Detsamma, har precis sett din årskrönika, så vackra bilder!
Anna

#3 - - Annika Christensen :

Vilket härligt trädgårdsår Anna.
Men vilken fin tavla din vän gjort till dig.
Allt gott
Annika

Svar: Ja - det är den finaste present jag fått någon gång av en vän! Kram
Anna

#4 - - Jessica Jonsson:

Vilket rikt trädgårdsår!
Och vilken helt fantastisk målning av din trädgård! Helt underbar!
Hälsningar från Jessica

Svar: Roligt att du tycker om den, ska hälsa min vän som kommer bli glad!
Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...