Sommarblommor i krukor

Det är trevligt med sommarblommor i olika krukor och behållare. Jag gillar att testa nya färgkombinationer och att förnya under säsongen. Ofta köper jag små plantor/sticklingar på våren och driver i växthuset. En del sår jag själv. På framsidan är det gult och vitt just nu, en solig välkomsthälsning som känns fräsch. Det är petunia, tegelstarr, passionsblomma, Afrikas lilja, guldkosmos, dahlia och femtunga i krukorna.

Runt husknuten står krukor på rad med olika myntor och andra örter. Den röda slingerväxten är ettårig och heter fjäderstjärnvinda. Från början är bladen gröna och sen blir de mörkt rödbruna. Den är värmeälskande så sista veckorna har den exploderat i färg.
färg.








#1 - - barfota i mossan:

Superfina krukor och de ser riktigt frodiga ut! De kan lätt blir lite trötta efter sommaren tycker jag. Iaf här där det vägrar att regna och man får vattna dem en eller två gånger per dag :-)
Gillar särskilt krukan med oliver på ;-)
/Katarina

Svar: Ja det är svårt att klara dem hela sommaren, jag glömmer lätt att ge extra näring. Olivburken tiggde jag till mig på en marknad där de sålde oliver i lösvikt😊
Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...