Nygrusat

När trädgården började anläggas 2005 hade jag en plan där all åkermark skulle grävas upp och mellan rabatterna skulle stenmjölsgångar slingra sig. Så blev det. Innehållet i rabatterna har skiftat en hel del men gångarna har sett likadana ut. Stenmjölsgångarna har varit lättskötta men haft en nackdel - det fina dammet följer med upp på trädäcket runt huset. Så nu beställde jag ett lass med singel, fraktion 4-8. Goda vänner hjälpte till att få det på plats. Så här blev det:

Visst kan det vara fint med gult! Nu väntar en solig helg runt hörnet... 

(De spöklika vita i rabatten bakom lavendelkullen är skydd för nyss utplantering sommarblommor.) 

#1 - - Carina:

Roligt att du tyckte stenmjöl fungerade bra - det är en lösning som jag tänkt använda. Jag har använt lite olika fraktioner av sten till gångarna och tyvärr så följer det med lite av allt beroende på vilka skor vi hade. Men det är väldigt vackert :)

Ha det gott! Carina

Svar: Ja, hade vi haft stensatt uteplats hade jag fortsatt med stenmjöl!
Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...