Nyskrapade gångar till Öland spirar!

Nästa helg är det Öland spirar. Då är det många trevliga aktiviteter på ön. Förra året var jag med som deltagare på hemsidan och i reklamtidningen men blev lite snopen när man som privatperson fick betala lika mycket som näringsidkare - 1000 kr. Eftersom jag inte sålde något trodde jag inte att det kostade pengar att anmäla sin trädgård som en aktivitet - hade inte läst det finstilta... I år ska jag hålla föredrag på B'ströö plantskola i Byxelkrok på lördagen kl 14 om hur man kan ha trädgård trots bevattningsförbud. På söndagen håller jag öppen trädgård mellan 12 och 17 för dem som har vägarna förbi. Så lite extra glad blev jag när en vän kom igår och hjälpte mig skrapa stenmjölsgångarna - jag hinner inte rensa alla rabatter men om det är fint emellan brukar det se ok ut ändå! Välkommen!




#1 - - Karin:

Hoppas du får många besök i din vackra trädgård! Och föredraget du ska hålla vill nog fler än jag lyssna på:) Podcast heter det visst, eller YouTube?

Svar: Tack! Jag kan hålla kortvarianten om du kommer och hälsar på😉
Anna

#2 - - Lillianna:

Hej igen!
Jag funderade ju på vad det var för växt du hade som kantväxt...men nu ser jag ju att det är Vinca du har! Jättefint!!
Bokar in Öland spirar nu i vår! Hoppas vi ses!

//Lillianna

Svar: Hej! Javisst är det vintergröna som är kantväxt på en av bilder. På en annan är det gulbladig oregano. Sen har jag vinterkyndel, hårt klippt liguster, oregano compactum, lammöron och flocknäva som ram runt andra rabatter + buxbom förstås! Om jag har öppen trädgård på Öland spirar i år skriver jag det på bloggen, håll utkik!// Anna
Anna

#3 - - Lillianna:

Hej!
Nu såg jag ditt svar! Vinterkyndeln hade jag inte klurat ut!
Då får jag hålla tummen att du har öppen trädgård på Öland Spirar, det vore roligt att ses! Vi är nog lika trädgårdsbesatta båda två!

//Lillianna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...