När det blåser från norr tar man på sig ett lager till!

Påskhelgen har varit kylig med nordliga vindar men vi klarade oss från snö och solen har kommit och gått hela helgen. Förutom mycket god mat och härligt sällskap av vänner och familj har jag förstås varit ute en del också. Nästa helg ska jag så ute, har gjort iordning bäddarna med gödsel.

I växthuset är det fullt av små plantor som väntar på att få komma ut. Det är mangold, svartkål och sallad (little gem) som ska till grönsakslandet + pumpor och squash. Tänker täckodla med ensilage konsekvent i år, brukar inte ha så mycket grönsaker eftersom det är bevattningsförbud. Närmast i bild är det vit tobak.

#1 - - Rost%25252525252520och%25252525252520r%252525252525E4disor:

Ååå, fina plantor! Här frös min stackars tobak, men jag börjar om även om det blir blomning nån månad senare än tänkt. Täckodlar också större delen av grönsakslanden med ensilage. Mycket jobb med att få landen i ordning mot de jag täckodlar med gräs, men när man väl är där håller täcket fukten bra.
Allt gott
/Anette

Svar: Vad tråkigt! Kylan som kom var verkligen ovanligt rå, alla blommor på den kaukasiska förgätmigejen strök med hos mig.
Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...