Sommardrömmar

Några härliga vinterdagar med ett snötäckt landskap, en hel del sol och blå himmel får denna årstid att kännas uthärdlig ett tag till. Men det är tid för visioner, planering och frösådder - helt enkelt sommardrömmar! Jag kan så tidigt upptäckte jag förra året genom att placera de första frösådderna i kallfarstun med extrabelysning när de grott. Tomater, chili, tobak, penséer, tvillingsporre och sommarrudbeckia är på gång. I början av mars/april hamnar de i växthuset med frostvakt. Jag kommer så fler sommarblommor framöver. Favoriter från förra året är den ljust gula grenade solrosen Italian white och den lilla söta Prins Gustavs öga.
 
När skogsolvonet blommar i mitten av juni lever jag i min sommardröm, att få längta dit är en del av tjusningen med årstiderna. Och om längtan blir för svår kan man alltid så några fler frön av hopp!
Vad andra trädgårdsbloggare har för tankar kring sommardrömmar hittar du här!
http://blandrosorochbladloss.blogspot.se/2016/01/blommig-fredag-och-ljuvliga-sommar.html?m=1

#1 - - Marika:

Vilken härlig rabatt, med Prins Gustafs öga. ser frodigt och fint ut. Den skall jag så i år, och hoppas på några plantor.
Ha en fin helg!

#2 - - Gunilla:

Fantastiskt fina bilder.
Och visst är det härligt att drömma sig bort nu när det är vinter.

Trevlig helg

#3 - - Millas Trädgård:

Vilka underbar sommarbilder!
Trevlig helg!
Milla

#4 - - Den Lykkelige Hagen:

Så frodig og flott det er i det siste bildet:)

#5 - - Sanda Cottage:

Oj! vilka underbara sommardrömmar! Det är nu det börjar!
tänk att litet frö vi stoppar i jord blir en sommardröm :D

//Veronica

#6 - - Katarina /En Grön Sida:

Åh, underbara bilder och vilken härlig mängd av Prins Gustavs öga. Antecknar solrosen, så vacker och mild färg.
Allt gott!
/Katarina

#7 - - Lilian:

mina prins Gustavs öga är ljusblå. Vad heter din sort?

Svar: Pennie Black, finns på impecta!
Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...