November är här

Så här års blir det glesare mellan blogginläggen - det finns inte lika många ljusa timmar att trädgårdera på men jag använder varje minut jag kan! I helgen blev det mycket grävande, vi håller på och förbereder för en Attefallsstuga och en av rabatterna fick tömmas på växter. Kul tycker jag för då får man möjlighet att tänka nytt. Rabatten kommer delvis att skuggas av stugan, jag ska fylla på med barkmull och torv så det blir lite fuktigare läge och pH-värdet sänks något. Ett besvärligt ogräs med långa vita rötter har brett ut sig, det är lätt att se när man gräver så nu ska det väck! En azalea med ljust gula blommor och några hostor med cremegul kant fyndade på rea häromdan ska få sällskapa med hortensior, bolltujor och japanska lönnar.
Det är fortfarande en del färg i trädgården, löven faller sakta av.









#1 - - Linda:

jättefint! Jag gillar att du alltid lägger ut så många bilder i samma inlägg. Mvh Linda

Svar: Tack! Det är mest för min skull, när jag planerar och tittar tillbaka så vill jag se hur hela trädgården var vid en viss tidpunkt!
Anna

#2 - - Kitte de Bruyn:

Du har verkligen en helt underbar trädgård! Jag besökte dig förra hösten när det var skördefest så det är extra kul att följa din blogg. Vad heter den fina astern i "rost-orange" färger?

Svar: Vad roligt att du vill läsa! Det är en perenn krysantemum som heter Herbstbrokat, jag har köpt den på plantskolan i Byxelkrok hos Boel.
Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...