Första maj

Ett stilla vårregn faller över trädgården och man riktigt ser hur alla växter som börjat sticka upp sträcker på sig.  Mycket hinner hända på några veckor, den fräscha vårgrönskan just nu är underbar för ögat! 1 maj brukar jag så landet men det är redan gjort, idag har jag börjat plantera ut försådda plantor  
 
 
 
 
 
 
 
 


 

Här hittar du vårens sista Blommig fredag: 
 
http://blandrosorochbladloss.blogspot.se/2015/05/underbara-maj.html
#1 - - Eva k:

Anna, så fantastiskt fint du har 1 maj, jag bara njuter, vill oxå ha samma pionstöd, har du gjort själv? Kram från uddevalla

Svar: Ja, klipp till av armeringsmatta och järn, surra med najtråd!
Anna

#2 - - Anita Björk:

Vilken trädgård du har! Vilket jobb! kände direkt att här finns ett utflyktsmål i sommar! /Anita

Svar: Du är så välkommen,
Anna

#3 - - Lotta:

Wow, så himla fint du har det, jag är verkligen stum av beundran. Fint med alla små "öar" och olika avdelningar, väldigt mycket vackert som blommar hos dig! jag njuter och inspireras! Glad vår! /Lotta

Svar: Tack!
Anna

#4 - - Barfota i mossan:

Härliga vår och härliga regn!
Du har redan sått säger du...jag måste försöka ta tag i det imorn :-)
Trevlig helg!
Katarina

Svar: Detsamma!
Anna

#5 - - Martas rike:

Hej Anna, vilka fina vårbilder, jag älskar att titta på den här typen av trädgårdar (som jag kallar för "skånska, förlåt) för sina gångar och buxbumskantade rabatter. Jag försöker ta efter lite smått, men mina förutsättningar är så annorlunda.
Rönnspirean har jag faktiskt i kruka. Saken är den att jag har lite ont om plats och odlar en del i kruka. Då passar tåliga, livskraftiga buskar som klarar vintern i kruka väldigt bra. Ett alternativ är att gräva ner rönnspirean i en stor plastkruka, det gör jag ibland med växter som jag vill hålla på plats, men ibland sticker de ändå.
Och till sist men inte minst, jag lusläste det fina reportaget i Allt om trädgård. Haha, tänkte jag, det var jag som upptäckte den först..... En sådan dagbädd ska jag också skaffa mig den dagen jag blir med växthus! Det är en dröm jag har burit på i 10 år och jag tänker inte dö innan det blir verklighet. Jag tror jag klipper ut bilden och sätter på kylskåpsdörren...
Hoppas det slutar regna hos er också
Kram
Marta

Svar: Tack för tipset, ska genast gräva upp den😊. Javisst är det kul att du var här i begynnelsen.... Och att vi skulle upptäcka varandra igen flera år senare! Kram
Anna

#6 - - Rost och rädisor:

Inte mycket gräs jag såg på dessa bilder! Så otroligt fint du har det med dessa stora rabatter och vintergröna inramningen. Måste se till att hälsa på när du har öppen trädgård, för det kommer du väl att ha...
Allt gott
Anette

Svar: Du är så välkommen!
Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...