Överraskande vårkänslor

Nu är det bråda tider i trädgården, gödsla, klippa ner perenner, fylla pallkragar och planera för sådder om några veckor. Men så hörde jag ett välbekant ljud så här års som fick mig att stanna upp - paddorna har vaknat! Jag tittade ivrigt i dammen och fick syn på en oformlig klump som snurrade runt i vattnet - vid närmare anblick visade det sig vara fru padda med två (!) beundrare som klamrade sig fast för allt vad de var värda😊....


Det är inte bara paddorna som överraskar denna vår, fårullen kom på plats i tid så för en gångs skull dyker det upp krokus överallt i trädgården!



Här hittar du fler inlägg på temat!
#1 - - Veronica:

Vad häftigt med en padda i dammen! Eller 3 menar jag!

Vackert med alla krokusar. Tänka att det funkar med fårull :)

Ha det bra!

//Veronica

#2 - - Martas rike:

Vilka häftiga bilder på paddor! Det gav en överraskande tolkning av veckans tema.
Själv har jag, trots nät vid tomtgränsen, förlorat årets kamp mot rådjuren. Fårull vet jag inte hur jag skulle komma över, men det är typ det enda jag inte har testat.
Hälsar
Marta

Svar: Vad tråkigt, jag har penslat blodmjöl många år men det funkade inte förra våren så då blev det fårull istället.
Anna

#3 - - tant otteskrufv:

Så skönt att få ha lökblomningen för sig själv! Och så behändigt med snigelfällor som förökar sig :)

Svar: Aha det är därför det är så få sniglar här!
Anna

#4 - - ewa :

Paddorna i dammen joo tack dom känner man igen, hörs faktiskt under ett snötäcke om man lyssnar noga. Tänkte på det för några veckor sen, vad fina bilder på krokusar!

Trevlig vecka! Hälsningar Ewa :)

Svar: Detsamma! Undrar hur paddor vet att det är vår?
Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...