Pyssel i trädgården

När jag tröttnar på att lukta på rosorna finns det en del pyssel att göra denna månad också. Alltifrån att rensa lite ogräs, putsa ettåriga blommor och dahlior och klippa bort överblommat på perenner till att beskära träd och buskar. Idag har jag flyttat en liten havtornsbuske som inte trivdes där den planterades härom året. Den hade inte hunnit få så djupa rötter och eftersom det är sandjord här är det lätt att gräva utan att skada rotklumpen. 
Sorten Hikul har ett mer kompakt växtsätt än andra havtornsbuskar. Jag tänker stamma upp den och formklippa kronan till ett klot.

I samma rabatt har jag planterat en nyinköpt al med variegerade blad, den ska gilla både torrt och fuktigt läge så den bör trivas här. ( B'ströö träd och buskar)
 
Strax bakom står en av mina favoritrutor - trädgårdsruta Elin. Den blir riktigt hög och har ljuvliga blommor. 



 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...