En helg med värme

Helgens öppen trädgård var varm på flera sätt, själv sökte jag skuggan ofta. Besökarna som valde trädgård istället för stranden var alla mycket intresserade och varmt uppskattande! Det kom trettio personer både lördag och söndag vilket är bra med tanke på vädret! Min lilla plantförsäljning lockade flera till inköp, kul! Sötast var den lilla flickan som uppmanade sina föräldrar att göra en likadan trädgård hemma😊. 
 
 

Vid foten av jättevädden har hakonegräset och nyplanterad vinröd berberis fått ett täcke av gräsklipp, den fukt som finns i marken bevaras och det blir mindre med ogräs. Ibland lägger jag över ett lager barkmull också för att få en svart yta.
Parkeringen blev tillfällig plantskola! Bäst gick färgkulla, fjällkåpa och olika gråbladiga växter (vit purpurklätt, vit malört och lammöron). Nästa öppen trädgård är lördag 1 augusti. Övrig tid efter överenskommelse!

#1 - - Karin:

Roligt att så många kom:) trädgården din inspirerar och de växter jag köpte är planterade:)

Svar: Jag får komma och titta ngn gång i din trädgård! Roligt att trädgårdslust smittar☺️
Anna

#2 - - Eva:

Anna, jag fick migrän i söndags och kunde därför inte komma och köpa växterna som jag tänkt. Jättetråkigt! Hoppas att vi återvänder till grannhuset på Öland snart, då kommer jag förbi och hälsar på igen!

Hälsningar Eva

Svar: Å vad jobbigt! Du är så välkommen igen, trevligt att prata med dig! Kram Anna
Anna

#3 - - Anna:

Vilken underbar trädgård du har, nu ska jag titta runt mer på din fina blogg.

Kram Anna

Svar: Tack, är ofta inne på din, många snygga designlösningar hos dig! Kram
Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...