Början av juli

Några morgon och kvällsbilder från månadsskiftet juni/juli. Det är frodigt grönt efter midsommarregnet, pionerna avlöser varandra och stäppsalvia, grekvädd och rosor slår ut. Sommarvärmen de senaste dagarna sätter fart på de ettåriga blommorna, tobak och solrosor växer snabbt.
 
 
 
  
 
 
 Scarlett o'hara är vacker både som blomma och fröställning.  
Trollkarlsrudbeckia 
Bowl of beauty 
 
 
 
#1 - - Lena A:

Hej Anna!
Hörde att du erbjöd Jan trädgårdstips framöver....kan säkert behövas! Var länge sedan vi tänkte trädgård överhuvudtaget och det har väl egentligen aldrig varit "min grej". Tiderna förändras och man vet ju aldrig om intresset kanske kan vakna även hos mig....(på min nivå!!) Finns i alla fall ingen "grund" alls att bygga på i blivande trädgård. Tror inte jag såg en enda blomma...bara två små äppelträd mitt i ingenstans;). Kommer säkert behöva tips! (Får tydligen en väldigt duktig granne också med fin trädgård, så tipsen kanske kan komma från fler håll.)
Njut nu riktigt mycket av allt ditt fina och ha en härlig sommar med familjen! Kanske ses vi?
Kram Lena

Svar: Vad kul med ett oskrivet blad - då kan du ju göra precis som du vill! Vi ses, kram!
Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...