Vit som snö

Snövitt - är det kallt vitt eller varmt?;) Vitt finns verkligen i många nyanser. Jag har märkt att det är finare att samla vita växter med samma underton, t ex blå eller gul. På bild kan det vara svårt att avgöra till vilken kategori de tillhör men om man placerar två växter som är vita på olika sätt bredvid varandra syns det tydligt! Temat för blommig fredag är just vitt, gissar att många kommer dela med sig av sina vita rabatter. En vit blomma jag har nästan varje sommar är den ettåriga höga vita blomstertobaken. Den lyser upp i skymningen och doftar underbart, är lätt att förså och få upp stora plantor av bara man ger den bra jord
Flox "David"
Vit blodnäva
Stormhattsranunkel
Klematis "Summer snow" och vit kransveronika
Vit solhatt
Honungsros
Tofslilja
Vit tobak

Vill du se vad andra bloggare skriver om vitt i trädgården går du in här!




#1 - - Rost och rädisor:

Tycker snön också kan ha många vita nyanser, hela skalan från blått till nästan gult. Själv gillar jag nog varmvitt bäst som på dina sköna solhattar.
Så fint du har det i trädgården, som en djungelstig.
Tofslilja måste upp på önskelistan.
Allt gott
Anette

#2 - - meta:

Så vackra bilder, Vitt lyser verkligen upp och ger glädje
Ha en fin fredag
Kram Meta

#3 - - Kristina Bonander:

Vad mycket fint du visar. Tofsliljan är ju fantastisk. Skogsklematis är också en vit favorit. Tycker den är toppen!

Ha en skön helg
Kristina

#4 - - Marika:

Stormhattsranunkel var helt ny för mig, vilken skönhet. Summersnow är en favorit i min trädgård, den är skir och vacker. Trevlig helg! Marika

#5 - - Carita Nordén:

Mycket vitt och fina rabatter: Stormhattsranunkeln gillar jag det är en ny bekantskap för mig. Ha en fin helg. Carita

#6 - - Catarina Davidsson:

Vita blommor är bara bäst!
Härligt inlägg. Ha de gott. Catarina

#7 - - Trädgårdsflum:

Tofsliljan den var rolig, så mycket fint du har!

Summersnow och lransveronikor, har jag med och gillar!
Homungsrosen väntar jag på att den ska sätta fart o bli stor.

He det gott och trevlig vecka, hälsningar Ewa :)

#8 - - Ninni:

Underbara bilder....så vitt och vackert...full av sommarlängtan blir man.....=)
Trevlig helg !

Kram Ninni

#9 - - Den Lykkelige Hagen:

Hvit blomstertobakk skal jeg så i år. Gleder meg:) Fine bilder.

#10 - - Villroses hage:

Sukk, så mye fint i hvitt! Litt av en kunst å plassere nyansene riktig.

#11 - - Gunilla:

Vilka härliga bilder du visar på temat.
Njuter.

Trevlig Helg

#12 - - Mandelhjärta:

Tack för inspirationen! :)
Underbar Tofslilja och även stormhattsranunkel.
Trevlig söndag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...