Våren är på G!

Nu börjar den härliga tiden när jag varje helg får upptäcka vad som hänt sen sist! Min trädgård är ett helgnöje större delen av året eftersom vi bor och jobbar på annan ort. Fördelen med det är att det känns som julafton varje gång vi kommer hit och jag får gå en vända och bara njuta, upptäcka och oftast glädjas över det som knoppats, slagit ut eller växt till sig. Det är en favoritsyssla i långsamt tempo som dag två ofta snabbt accelereras upp till "rensa, flytta, plantera nytt". Och det är minst lika lustfyllt! 
Helgens iakttagelser och projekt:

Tidig vårplantering i växthuset av jordvivor och småblommiga penséer. Lagerbladet i lerkrukan bakom ser ut att ha överlevt vintern  bra utan tillskottsvärme.
 

Dags att börja sprida kompostjord, alltid lika överraskande att den stora högen blivit härlig mull!
 


Ha - rådjuren har inte hunnit upptäcka de första krokusarna! Jag skyndar mig att lägga tussar av fårull runt om så de får vara ifred ett tag till.
 

Och till slut lite kvällslektyr efter ett härligt dagsverke, mycket trevlig bok med inspiration för vackra krukarrangemang hela året. (Finns på bokrean!)

Favoritsysslor hos andra trädgårdsbloggare hittar du här.
 


#1 - - Veronica:

En underbar härlig vårkänsla i dina bilder. Me like!

Ha en skön söndag!

//Veronica

#2 - - Marika:

Underbart med krokus som kommit så långt.
Ha en fortsatt trevlig helg!
Marika

#3 - - Gunilla:

Fantastiskt så långt våren kommit hos dig.
Här ligger snön kvar.

Ha en bra dag

Svar: Ja den är tidig för andra året i rad men åren dessförinnan var det snö en bra bit in i mars!
Anna

#4 - - tant otteskrufv:

Redan vår!? Dina bilder frestar... Jag har planerat in en ölandshelg i början av april, hoppas det inte blommat över för mycket vårfägring då:)

Svar: Beror på vad du vill se!
Anna

#5 - - Rost och rädisor:

Vad långt dina krokusar kommit! Här ska det också bli ull runt plantorna. Fick en stor påse igår.
Allt gott
Anette

Svar: Ja visst är det bra med ull även om det ser lite konstigt ut:)
Anna

#6 - - Trädgårdsflum:

Så härligt att få börja med jord och att det börjar komma upp ur marken.
Trevlig vecka, hälsningar Ewa :)

#7 - - Barfota i mossan:

Vad härligt det låter och vad härligt med en matta av krokus!
Hos mig har det inte kommit lika långt ännu, men den som väntar på nåt gott :-)
/Katarina Jonsson

Svar: Ja nu är varje dag ett löfte om ljus, värme och grönska på väg!
Anna

#8 - - Ingmarie We/Refugium:

Ja jag ser att våren redan är på G hos dig. Så underbart.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...