Fyra nyanser av grönt

 
I krukorna gror mina frösådder och i tanken planerar jag färgstämda rabatter. En ska ha mest blått med inslag av vitt och en annan olika nyanser av rosa och mörkt purpur. Max två färger per rabatt är min grundregel! Men så läser jag temat för blommig fredag - fyra nyanser av grönt - och börjar bläddra bland mina bilder och förstår igen att det är ju alla grader av grönt som ger stadga och harmoni i trädgården! Där måste jag börja, sen blir övriga färger accenter.
Bulliga klottujor, vajande gräs, täckande funkior, runda gulgröna oregano, mörkgrön buxbom, träd med vackra bladformer - visst är det skönt med grönt!
 
Här finns fler inlägg på temat .
 
#1 - - Anette:

Vilka sköna gröna nyanser du hittat. Härligt att du delar med dig av de. Jag fick stor vårlängtan.
/Anette

#2 - - Leena:

Ja, så är det ju, grönt är grunden för allt i trädgården. Underbara bilder - tänk att det snart är vår!
Ha en skön helg!

#3 - - Villroses hage:

Frodige, friske og herlige nyanser av grønt :)

#4 - - Mias Trädgård:

Oh, vilka härligt gröna bilder du visar! Ljuvligt tulpanträd! Trevliv helg! :) MIa

#5 - - Ninni:

Underbara bilder och härligt inlägg.....=)

Trevlig helg!

Kram Ninni

#6 - - Marika:

Vackra bilder från en fin trädgård. Ha det gott!

#7 - - Catarina Davidsson:

Härliga gröna nyanser, vilsamt för både ögon och själ.
Ha de gott. Catarina

#8 - - Veronica:

Verkligen skönt med grönt!
Och jag undrar vad det är för träd med de limefärgade bladen på bild 2 ?

Ha en skön helg!

Svar: Det lilla trädet är en gulbladig alm, kan bli riktigt stort men växer mkt långsamt!
Anna

#9 - - Millas Trädgård:

Nämen visst är det väl så att det gröna är stommen i trädgården. Vad vore livet utan den underbara grönskan?!
Trevlig helg!
Milla

#10 - - Gunilla:

Fantastiskt fina bilder på vackra växter.

Trevlig Helg

#11 - - Den Lykkelige Hagen:

De blå irisene sammen med hosta var flott:)

#12 - - Margot:

Vackra bilder med sköna gröna färger!
Ha en fin helg!
Margot

#13 - - Sofie:

Härlig tolkning av temat. Ja nog kan man bara hålla med om att det gröna är stommen:) Ha det fint!
Varma hälsningar,
Sofie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...