Vems är trädgården egentligen?

Redaktören på Drömhem ställde försiktigt frågan i somras - är det din mans trädgård också eller? Eftersom jag valt att kalla den Annas trädgård kan man ju undra. Jag brukar lite på skoj säga att norra sidan med gräsmatta är hans och den södra med alla rabatter är min. Och så är han duktig på att snickra, förutom altanbygge på södra sidan gjorde han stora blomlådor som vi satte på insidan av räcket i början av sommaren. Jag lade i plast från jordsäckar, gjorde dräneringshål och fyllde med jord. De har fungerat tio gånger bättre än de gamla balkonglådorna, större jordvolym ger bättre med fukt, näring och utrymme för rötterna. Så ja, trädgården är vår men det blir nog jag som sätter sprätt på prispengarna;)



 
 
 
 

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...