Tofsliljan var värd att vänta på

I slutet av juni hittade jag en ovanlig växt på Albrunna perenner. Den är på gränsen till härdig även för Öland så jag planterade den nära en stor sten i väldränerad jord där jag ser den ofta. Då kommer jag kanske ihåg att vinter täcka den! Tofsliljan gillar än så länge läget.
 







#1 - - Ölandsvindar:

JAg är dålig på att komma ihåg sådant som mäste vintertäckas eller grävas upp och tas in. Men vad då! En del växter kan man väl betrakta som ettåringar och ta det som en glad överraskning om de överlever vintern på egen hand. Tofsliljan är så fin om så bara för en säsong.
Kram /Kerstin

Svar: Ja, så tänker jag med! Dahlior gräver jag upp för det är så lätt men annat överlåter jag åt naturen!
Anna Melander

#2 - - Evelyn :

Men vad vacker! Doftar den något? Till vilken zon är den härdig? Du har en fantastisk trädgård! :-)

Svar: Vet du att jag har inte luktat på den! Den klarar kanske zon 1.... Tror det är fukten som är värst så min sandjord borde vara bra, vi får se!
Anna Melander

#3 - - Susanna Maria J:

Så vacker!

#4 - - Anonym:

Den är underbar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...